Kunstgrasveld klaar voor start voetbalseizoen

Gepubliceerd op Dinsdag 10 augustus 2021
kunstgrasveld

Nieuw kunstgrasveld op Sportpark Kuurne klaar

Binnenkort geeft voetbalploeg FC Eendracht de eerste aftrap op het gloednieuwe kunstgrasveld. De voorbije maanden was de aannemer druk in de weer om het terrein klaar te stomen tegen de start van het nieuwe voetbalseizoen. En met succes! De omgevingswerken worden tegen begin september afgerond.

Midden mei startte het gemeentebestuur in samenwerking met aannemer Stadsbader met de aanleg van het kunstgrasveld. Het natuurgras op terrein 1 ter hoogte van de voetbalkantine maakte plaats voor kunstgras. Ook de omgeving werd onder handen genomen. De oude tribune kreeg een make-over en biedt nu ook plaats aan een ruime berging voor voetbalmateriaal.

Het terrein wordt momenteel ook uitgerust met ledverlichting. Op die manier kan er ‘savonds op vier velden gespeeld worden.

Schepen van Sport Jan Deprez: “De werken werden gepland tijdens de zomerstop. De weersomstandigheden zaten niet mee, maar de deadline werd toch mooi gehaald. Het nieuwe kunstgrasveld moet de club in staat stellen om ook tijdens de herfst- en wintermaanden het terrein maximaal te gebruiken.”

Kuurne investeert 540.000 euro (excl.BTW) in de opwaardering van de voetbalinfrastructuur. Bij de start van de legislatuur koos het gemeentebestuur bewust om sportieve initiatieven alle ontwikkelingskansen te geven. FC Eendracht is alvast heel tevreden met de investeringen.

Burgemeester Francis Benoit: “Met deze investering groeit het sportpark groeit verder uit tot een multifunctionele hotspot voor Kuurne. Naast het nieuwe beachveld en de graffitikunstmuur, geven we  de voetbalsport alle kansen. Zowel natuur, sport, jeugd als cultuur vinden er hun plaats.”

Kuurne wenst alle sportievelingen veel voetbalplezier! Eind augustus voorziet het gemeentebestuur samen met FC Eendracht en het beheersorgaan sportinfrastructuur een officiële opening.