Premies - overzicht

Kuurne en de Vlaamse overheid biedt premies aan bij het verbouwen van jouw woning. Heb je renovatieplannen of zijn de werken afgerond? Je kan bij ons terecht voor twee verschillende soorten premie-afspraken. Kies jouw meest geschikte afspraak.

Voorwaarden
  1. Heb je plannen om je woning te renoveren? Dan bestaat de kans dat je recht hebt op enkele premies. Tijdens de afspraak overlopen samen met jou welke premies voor jouw geplande renovatiewerken kunnen van toepassing zijn. Je komt van ons alle technische voorwaarden (isolatie-waarde, ventilatie-eis, normen beglazing…) te weten én alle administratieve voorwaarden (welke attesten moeten ingevuld zijn, wat moet apart gefactureerd worden, bij welke werken is doe-het-zelf toegestaan…). Je vertrekt bij ons met de juiste kennis om de werken te bestellen en aan te vangen. Afspraak - info over mogelijke premies
  2. Deze afspraak kies je wanneer de werken zijn uitgevoerd en u de facturen hebt ontvangen. We bekijken samen met jou welke facturen moeten gebruikt worden voor de premie-aanvraag en of deze voldoen aan alle technische en administratieve voorwaarden. We overlopen welke premies je kan aanvragen en hoe je dit kan doen. We controleren de attesten op volledigheid en correctheid. We kijken nog eens mee naar jouw gezinsinkomen en geven een inschatting van het premiebedrag. Afhankelijk van welke premies u kunt aanvragen, vullen we samen met u de aanvraag in of geven we u tips hoe u dit thuis zelf kunt doen.  Afspraak - hulp bij voorbereiden premieaanvraag
Wat moet je meenemen?

Wonen - info mogelijke premies

• E-ID en pincode van de aanvrager(s) of itsme
  • Offertes van de werken (indien beschikbaar)

Wonen - hulp bij voorbereiden premieaanvraag

• E-ID en pincode van de aanvrager(s) of itsme
  • Facturen en indien facturen niet gedetailleerd zijn, graag ook de bijhorende offerte(s)
  • EAN-nummer van de elektriciteit (te vinden op de afrekeningsfactuur van de elektriciteit)
  • Attest(en) van de aannemers die de werken hebben uitgevoerd
  • Laatste afrekening elektriciteit indien u recht heeft op sociaal tarief.
  • Specifieke documenten afhankelijk van het soort uitgevoerde werken: foto’s, attest keuring… zoals besproken tijdens de afspraak waarbij info over de premies werd gegeven.