Sociaal Huis zoekt bijzondere buddy's

Gepubliceerd op Dinsdag 26 januari 2021

Wat?

Voor vele mensen is het niet gemakkelijk om hun administratie en/of budget op orde te houden. De weg vinden naar de juiste diensten, het begrijpen van brieven, het ordenen van papieren is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Hiervoor willen we cliënten van het sociaal huis in Kuurne koppelen aan gemotiveerde buddy’s die dat extra duwtje in de rug geven.

De buddy kan helpen in het begrijpen van brieven en het ordenen van de digitale en papieren chaos. Ze kunnen samen op stap gaan naar betaalbare vrijetijdsinitiatieven, naar de winkel, samen budgetkoken… De buddy’s zijn daarnaast ook onbetaalbaar als luisterend oor en vertrouwenspersoon. Samen met de cliënt zoeken ze een antwoord op zijn of haar vragen. Dit gebeurt altijd in overleg met de hulpverleners.

Wij zorgen ook voor een interessante basisopleiding en ondersteuning. Jij zorgt voor een gezellige babbel, vertrouwen en ondersteuning.

Meer info?

Voor meer informatie kan je terecht bij Eva Vanhaecke, coördinator vrijwilligers, eva.vanhaecke@kuurne.be of 056 73 70 24