Afkoppelingsdeskundige

Gepubliceerd op Maandag 01 maart 2021

Tijdens de centrumvernieuwing worden alle riolen in het centrum vernieuwd. Dat moet dringend gebeuren.  De versleten buizen moeten uit de grond en elke woning krijgt opnieuw een aansluiting op het nieuwe net. Meteen zorgen we er voor dat regenwater en vervuild water worden gescheiden.

Voor de woningen gelegen in de projectzone heeft dit gevolgen. Op privégrond moet het regenwater scheiden worden van het afvalwater. Dit noemen we "afkoppelen". Niet iedereen hoeft af te koppelen. Een afkoppelingsdeskundige helpt je op weg. Eigenaars die verplicht moeten afkoppelen, worden op de hoogte gesteld. Andere eigenaars kunnen dit ook doen. Een nieuwe gemeentelijke subsidie zorgt voor een bijkomende stimulans.

Verneem meer over de rioleringssubsidie

Natuurlijk zorgen we ervoor dat je dit niet alleen hoeft te doen. Een afkoppelingsdeskundige komt op afspraak bij u langs om de situatie in kaart te brengen. De deskundige zal u tijdens het bezoek uitleggen wat u moet doen om de afkoppeling tot een goed eind te brengen.

Heb je nog vragen?

Je kan steeds terecht bij Auqafin op het nummer 03 450 4545 of via contact@aquafin.be