Veelgestelde vragen

Ontdek hier de meestgestelde vragen en antwoorden over de centrumvernieuwing.

Blijven de handelszaken bereikbaar?

Ja, de handelszaken blijven te voet of met de fiets (aan de hand) bereikbaar. Je kunt de rode pijlen naar de randparkings (P Damier en P Vlaskouter), waar je gratis voor lange duur kunt parkeren).

Kan ik mijn woning bereiken?

Ja, jouw woning zal bereikbaar zijn te voet of met de fiets aan de hand. Waar nodig worden er bruggetjes voorzien om over de werken te stappen zodat jouw pand bereikbaar blijft.

Waar kan ik parkeren tijdens de werken?

  • Tijdens de werken kan je gebruik maken van de openbare parkings zoals parking Damier en parking Vlaskouter.
  • Van maandag tot en met donderdag mogen bewoners van de werfzone de parking van Huis Van Wonterghem in de Koning Leopold III straat gebruiken. Van vrijdag tot en met zondag is de parking enkel toegankelijk voor klanten.
  • Met je bewonerskaart kun je in het volledige centrum (blauwe zone) parkeren.

Waar plaats ik mijn vuilniszakken tijdens de werken?

De stroomgroepen en pompen blijven draaien, ook na de werkuren. Is dit wel nodig?

  • Ja. Het is heel belangrijk dat de pompen blijven draaien.
  • Deze zijn noodzakelijk voor de verdere aanleg van de riolering en mogen niet uitgeschakeld worden.

Wat moet ik doen in het geval van schade aan mijn woning

Voor schadegevallen dien je rechtstreeks contact op te nemen met Aquafin. De aangifte mag je richten aan verzekeringen@aquafin.be.

Geef zeker volgende info mee:

  • Beschrijving van de schade
  • Foto’s
  • Becijferd schadebestek

Je kunt hiervoor jouw (woon)verzekering aanspreken.

Vind je jouw vraag niet terug? Wij helpen je graag!

Stuur een mailtje naar centrumvernieuwing@kuurne.be.